måndag 19 april 2010

Lång Dag

Idag var min första arbetsdag på 15månade. De gick väl rätt bra, men dagen kändes lång.
Kl 8 ringde jag djursjukhuset och fick en tid kl 9, men eftersom de var min första dag så fick Raffe offra sig och gå ifrån jobb för att åka in med henne. Dem var där inne i över 3 timmar. Dem har sövt henne, rakat henne (både benet och magen) gjort ultraljud, sen fick hon dropp för att bli kissig så dem kunde få ett urinprov. tagit blod. De e fan inte klokt, vi har varit inne för samma sak 3 gånger och varje gång gör dem olika, men dem vet hur man tar betalt iallafall, denna gången kostade de 4000kr och då har inte alla provsvaren kommit än, så de kan ju bli mer. Och den 20 Maj ska vi på återbesök.
Kl 15 hämtade jag Patrice på dagis, hon hade precis ätit mellanmål och höll på att tvätta händerna, när hon vände sig om och fick syn på mig, hon sken upp som en sol och blev jätteglad, sträckte ut armarna efter mig. Gissa om att jag blev varm i hjärtat, och ögonen tårade lite. Dem sa att de hade gått jättebra, hon hade varit vaken hela förmiddagen och sovit med dem andra barnen efter lunch, hon verkar trivas och har roligt.
Nu ikväll är jag supertrött, trött i kroppen, efter en dramatisk dag med sjuk katt, full dag på dagis och arbete. så nu ska jag leta upp lite grejor som jag behöver på jobb, sen ska de göras jobbemackor. Och eftersom Patrice sover så får jag gossa lite med Lucifer.

2 kommentarer:

  1. Välkommen till verkligheten...Trist med Lucifer... bara det går att bota så hon slipper vara sjuk resten av livet och äta massa medicin...

    SvaraRadera
  2. Tradigt med katten, hoppas det går bra!

    Hihi vad mysigt när du kom och hämtade Patrice, nästan så det tårade lite när jag läste det bara :)

    SvaraRadera