fredag 11 januari 2013

Kaos morgon

Klockan 4 väcktes vi av en smäll följt av barngråt. Det var Patrice som ramlat ur sin säng. Så Raffe sprang in till henne medan jag försökte få Olivia att somna om, för även hon vaknade och började skrika. När jag sitter där vid spjällsängen hör jag Raffe säga - Oj! Oj! Åh nej! Oj! Nää!! sen går dem in i badrummet. Då måste jag ju gå och se vad som har hänt. Där sitter dem och torkar blod ur hennes ansikte och hon har en rätt stor fläskläpp. Hon har alltså lyckats slå i munnen mot sängkanten när hon ramlade ur, och har slagit upp ett stort jack i tandköttet ovanför framtänderna. Så vi får kanske ringa tandläkaren igen...
Men efter en stund gick vi alla och la oss i vår säng, men då börjar så klart Olivia att dansa breakdance i sängen så att ingen kan sova. Så klockan 5 gick vi alla upp och kokade kaffe och värmde välling. Nu har vi precis kört Raffe till jobb och dem små sover i bilen, så jag passar på att blogga lite.

Ett litet smart phone spel tips! Ladda hem Quiskampen, gratis :) jätteskojig frågesport.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar