lördag 7 november 2009

En märklig afton

Igår hade Raffe och jag en babyfri kväll.

Det började med att vi lämnade Snäckan i Ekeby vid 17 tiden. Hon sa inte ett pip och brydde sig typ inte att vi gick. Skönt, för hade hon blivit ledsen hade jag nog inte kunnat lämna henne.

När vi kom in till stan gick vi till bion och köpte våra biobiljetter till Zombieland och gick raskt vidare till Oasen, där vi hade beställt bord till 18.30. Vi åt Orientalisk fondué och drack öl, Mmm gott!!! Och till efterrätt tog vi Toblerone fondué och Kaffe, Mmmm gott!!!! Jag åt så mycket att jag mådde illa. Alla vet hur de känns när man sitter på resturang och är sprängmätt, magen växer och gasbildningen börjar ta fart. Japp de var just de som hände, så jag sa till Raffe att jag känner mig färdig så vi kanske ska betala och ta en liten promenad innan bion, så maten kan sjunka undan. Vi fick in notan på 808kr och Raffe la kortet. Men servitrisen kom tillbaka och sa att banken godkände inte köpet, Vaddå pinsamt? Så vi testade mitt kort, men med samma resultat. Jag kände att folk började titta på oss, ganska jobbigt faktiskt. Så Raffe fick springa iväg till minuten och ta ut pengar, medans jag satt kvar och skämdes vid bordet med min fullproppade mage och enorma innehöllna gaser, kände att hjärtat började slå i enorm fart och kände mig kall om händerna, så jag slank in på dass och fick göra en 2:a, Nice! Vilket i sin tur resulterade i att personalen trodde vi hade tagit springnota, och dukade snabbt av vårat bord. Efter en stund kom Raffe tillbaka UTAN pengar eftersom minuten inte heller godkände köpet, men som tur var fick vi tag i Libbe och fick låna pengar av honom. Så vi fick lägga kortet och körkortet på resturangen och springa till bilen, köra upp på högaborg och hämta pengarna, köra ner igen och betala och få tillbaka alla korten, köra och parkera bilen och springa till bion.
Filmen var helt OK, blev lite tradig emellanåt men när de var action, då var den kanon.
23.15 var vi tillbaka i Ekeby där vi fann vår älskade lilla prinsessa sovande fridfullt i soffan.
Hon hade haft de skojigt där med Izabella.
När vi kom hem var hon inte trött mer, lite synd men de var bara att sätta igång att vagga och sjunga och dansa i 2 timmar, sen fick vi äntligen sova.

Idag kommer Raffes moster och kusiner från Köpenhamn, då får man vara artig och trevlig, tänkte till och med baka en kiviks äpplekaka och bjuda på. Hoppas dem inte förväntar sig middag.

Trevlig helg gott folk.

1 kommentar:

  1. tJA IBLAND E DET BRA ATT INTE VETA VAD LIVET HAR I BEREDSKAP FÖR EN...ANNARS HADE MAN GÅTT O GÖMT SIG I GARDEROBEN.
    tur att det löste sig ändå

    SvaraRadera