söndag 18 oktober 2009

Helgen som var....

I fredags hade vi en vanlig fredagskväll med Pizza och film, denna gången "The boat that rocked" helt OK film...
Lördagen började med att Mor och Far var här och fikade, sen körde vi till Väla där Raffe köpte en balansbräda och jag köpte en Halloween kostym till Patrice och lite scrappgrejor som ska bli Halloween kort, Får se om Syrran vill hjälpa mig i veckan annars får jag försöka själv. (jag skickade ett sms till henne igår, men har inte fått något svar)
Sen på kvällen åt vi tacos, men kvällen blev inte lång, Raffe somnade i soffan medans jag satt här och försökte farma, allt gick så otroligt långsamt. Jag blev så jävla förbannad och funderar på att sluta farma, får se hur de går ikväll... (jag som precis har gjort mig en kyrkogård)
Vi gick och la oss kl 22 igår, totalt utråkade...
Idag, Söndag, så började dagen med Babysim, Tinne tänkte att hon skulle bada idag för de har varit så lite folk dem senaste veckorna, men inte idag. Idag var de fullt hus och kö till duschen IGEN.. Nästa söndag ska jag nog sitta på bänken.
Efter vår andra frukost körde vi in till Pålsjö och promenerade längst Tallasa och havet, och fikade på vår picknickmat (mackor av hemgjort bröd alá Raffe och en kaka som Jag köpte i bageriet och kaffe så klart). Det blev väl en runda på 1½ timme och när vi kom tillbaka till bilen såg vi att våffelstället hade öppet (Dem har öppet fram till alla helgona, om nån undrar) och då blev de varm choklad och våffla med grädde och nutella, gott!!!
När vi sedan kom hem så har vi försökt få ordning på datorskället, vi har letat virus och defragmenterat (eller vad de heter), vi har till och med flyttat alla foto till en extern hårddisk alla 11000bilder för att göra mer plats på denna hårddisken, så nu har jag inte ett enda kort på denna datorn, tradigt. Men inte fan går datorn snabbare....
Dagen middag bestod av hemgjorda hamburgare, också gott.
Nää nu ska jag se om jag ska fimpa farmen eller låta den få leva ett tag till. FUCK FARMVILLE
Ha en bra vecka och Karro hör av dig. Och Jennie, visste du att Jasemin har fått en Sam inatt?

Över och ut

2 kommentarer:

  1. Ja en liten Sam blev det precis som jag trodde! De var mitt sista hopp som skulle kunna ärva flick-kläder men ikke..

    Är hela datorn slö det är inte bara farmville? För det går oootroligt segt här med på båda våra datorer nämligen..

    SvaraRadera
  2. Hallå syster yster.... Vi har en fast telefon oxå...Jag är ledig imorgon tisdag, sen jobbar jag ons, tors fre, men bara dagtid. jag hjälper dig gärna med dina kort.. min mobil har varit lite bråkig så jag svarade aldrig....Jag slutar 15 alla dagra utom onsdag, då är jag på kurs till 17.kram å dig... saknar er....

    SvaraRadera