fredag 10 maj 2013

Övernattning

I onsdags sa Patrice att hon ville sova över hos Moster och Bella. Då sa jag att då fick hon ringa och fråga moster. Och det tog inte många minuter förrän hon kom med telefon, och ringde och bestämde med moster. Dem bestämde fredag till lördag.
Och hela torsdagen bara pratade hon om att hon skulle sova hos Bella, hon var helt uppskruvad att det tog över 2 timmar för henne att somna på kvällen. Och i morse kl 6 kom hon och väckte mig och sa glatt - Nu är det fredag!!! Jag ska sova hos Bella!! Ska vi åka nu?
Kl 7 hade hon börjat packa sin väska, och kl 8 började tjatet - Ska vi inte köra?!? Det är så jobbigt att vänta!!!
Och så lät det en gång i kvarten ända till kl 13, då jag gav upp och stoppade in ungarna i bilen och körde till familia, där vi köpte lite kläder till förskolansdag, kissade på den lilla toan, tittade på fiskarna och fikade, endast för att få tiden  gå. Sen gick vi in på citygross och köpte lite läsk, godis och kakor. Köpte till och med en ny hink och spade så att vi skulle kunna spendera den sista timmen på nån lekplats. Men Ekeby verkar inte ha någon sådan...
Men i alla fall så kom vi till moster och Bella lagom tills dem kom hem från jobb/dagis och leken började med en gång och jag tog ytterligare en fika. När jag och Olivia sedan skulle åka hem så frågade jag henne om hon inte ville följa med hem? Och svaret jag fick var - nä jag ska sova över här, FATTAR DU!!! 
Så vi fick snällt åka hem utan henne. Känns konstigt, tomt och tyst här utan henne. Men dem verkar ha det mysigt och skojigt där i alla fall. Karro skickar lite mms och visar hur mysigt dem har det. Ser så mysigt ut att jag tror jag också ska sova över nästa gång. 

1 kommentar:

  1. Du är så välkommen kära syster... Nu sover dom gott bägge två, och jag har röjt slagfältet så det är redo för morgondagen... Ha det bäst!!! Love Ya!!

    SvaraRadera