tisdag 16 mars 2010

Våren är här!!!

Som den vakra vårsången lyder " Våren är här, det är en härlig tid. Man kan sitta i gräset och ta sig en bir. Klunka i de gröna och älska bland träden. De här är livet, ja de är!"

Japp denna dagen är jag ganska nöjd med.
En lugn och trevlig morgon tillsammans med in dotter. Jag tänkte att här är alla glada och nöjda så jag försöker mig på en snabb dusch medans hon leker på sitt rum :) Japp ja springer in och sätter igång att schampoonera håret då jag hör en jävla smäll och sen en gråtande flicka, så jag spolade av mig snabb som fan, men när ja kom ut satt hon glatt och rotade i en papperskorg i datarummet. så jag slutförde min dusch och tog på mig.
Lite senare när jag hade suttit ett tag i mitt uterum och småsvettats, tänkte jag att vi måste ju ut i de vakra vädret och känna solens smekande strålar, men de var fan svinkallt. Eftersom vi redan var påklädda så var de bara att bita ihop. De blev en runda bort till Oj och en liten omväg hem. Jag såg jätte många små vårblommor som blommade så fint i trädgårdarna, nu väntar jag bara på mina egna små blommor :)

När Raffe kom hem och vi hade fått mat i magen körde vi till City Gross, Raffe skulle ju handla lite gott som han ska ha när vi andra har lämnat länet, En hel låda Grolsh från systemet och Chips, glass, blandevan och skaldjur....
(Jag hade även fått ett sms från city gross, att om man handla för över 500kr så fick man en gratis biltvätt, bra va?)
Iallafall, så gick vi omkring där inne bland hyllorna då Patrice drar av sig mössan och under luggen syntes nu ett ganska stort blåmärke. Tur att hon har så mycket hår annars tror folk kanske att vi slår henne. Så hon måste ju ha slagit i huvudet när jag stod i duschen, stakars min lilla bebis :(

Nää om man ska umgås lite med han jag bor ihopa med.

Bye bye

2 kommentarer:

  1. Ja man känner igen det...ena stunden sker en olycka n´medan andra stunden leker de för glatta livet....men jag lovar det e inte bara din tös som har blåmärke i huvudet =)
    Kram annette

    SvaraRadera
  2. Nähä, nu tycker jag det varit tyst på bloggen lite länge.
    Kan det bero på mobilen? Jonas kom nog på ett sätt att blogga smidigt från iphonen men jag har inte satt mig in i det än för min HAR INTE KOMMIT! :(

    SvaraRadera