söndag 20 september 2009

Lördag - Söndag

Lördag:
I lördags hade jag trädgårds arbete på schemat. Fick lukat rabatterna vid uppfarten, sen fick vi fikabesök av jennie, Jonas och Elvira (gott så slapp jag fortsätta).
När dem hade lämnat oss, kom familjen Ekeby. Pizza hade dem med sig, alltid välkommet i de här hemmet :) Vi slukade våra pizzor sen tog vi en lång skogspromenad som slutade vid videobutiken, där vi efter många om och men hyrde en film (Marley & jag) Helt OK faktiskt.
Kvällen slutade bara lite hemskt med att Oliver hittade en gigantisk spindel mitt på vardagsrums golvet (Fy satan va äkligt), men den är död nu :)

Söndag:
Denna söndag som alla söndagar började 7.00 (senast) eftersom vi ska äta, klä på oss och fixa inför babysimmet. Idag dök hon 3ggr, 2 ggr gick bra, 3:e blev hon ledsen. Bara på de igen nästa vecka. Vi fick erbjudande om att gå en fortsättningskurs i vinter, men vi vet inte om vi ska gå...
När vi kom hem fortsatte mitt trädgårdsarbete, medans Raffe och Patrice gick till Oj.
Jag har planerat lite vårlökar och klippt bort döda växter. Skulle klippa bort mina ormbunkar, japp! de är väl inga konstigheter tänkte jag. Men när där är ett enormt spindelbo i dem är de en annan femma. Jag såg 1 spindel, tog ett djupt andetag och klippte plantan längst bort från insekten, då jag blev attakerad av 8000 andra jätte spindlar, som kom från alla håll. Jag kastade mig bakåt mot gräset och skrek mitt berömda (jag blir mördad i en skräckfilm skrick), så granen (Per) och hans fru ställde sig upp och tittade över häcken undrande. Ja fick ju lungt, fast med skräckslagna ögon berätta att jag hade sett en spindel, eller flera spindlar. Då satte dem sig ner igen och fortsatte att fika.
När jag var färdig med alla mina rabatter hade jag lite plats kvar i min hink så ja tänkte att jag skulle klippa lite grenar från björken som hängde lite långt ner. Då ännu en spindel jävel hissar ner sig i håret på mig, och allt började om igen med skrick, och en dålig striptease, fall i fall jag hade fler spindlar på ryggen eller nåt. Efter det la jag in alla verktyg igen och har hållt mig inne sedan dess.
Inte någonstan får man känna sig säker!

2 kommentarer:

  1. mmmm jag hade också gett upp lukandet om jag hade hamnat i ett spindelbo
    /Annette

    SvaraRadera
  2. Stackars lilla du...
    Vad skulle dom göra... hoppa upp och bita av dig halsen????
    Fast jag tycker oxå dom är äckliga....
    Massa kramar

    SvaraRadera