onsdag 18 mars 2015

Magsjuka

Här hemma är det ynkligt vs full action!!!
Förra veckan var det först Olivia och senare i veckan var det Patrice tur. Kräkas i ca 6 timmar sen feber i 1,5 dygn sen klart!
Och i måndags var det då min tur. Var på jobb och vid frukost tyckte jag att det började kännas lite märkligt i det mänskliga systemet. Men trodde så klart att jag inbillade mig eftersom ungarna har varit sjuka. Men jag tog mitt förnuft tillfånga och gick hem innan lunch. Tur var väl det för jag hann bara vara hemma i ca en halv timme innan helvetet brakade  loss, och en tjock grå-brun slemmig sörja med müsli i forsade ur min mun, om och om igen tills jag ramlade ihop på soffan i min feberfrossa 39,4 (normalt har jag annars 36,4 och ibland 35,6). När Raffe och barnen kom hem senare på eftermiddagen så stannade dem innanför dörren och ropade - Hallå lever du? Lever du? Och jag viftade lite lamt på armen för att visa livstecken, sen minns jag inte mer av den dagen. Men Raffe hade visst också åkt dit, men på den lite mildare varianten och slapp kräkas men fick gå på dass av andra orsaker. 
Så igår spenderade vi dagen i soffan  utslagna med feber medan ungarna for fram som så djävular med siktet inställt på att jävlas med sina svaga små föräldrar.
Idag mår vi bättre, men är inte 100. Dagen har inte gått i många knyk, men vi bestämde oss för att ta en lugn promenad i förmiddags, till Pålsjöskog och på vägen dit så sket en fågel på Olivia, Så klart!!! Sen har vi hört hela dagen - fågeln bajsade på mitt ben!! Vilken dum fågel!! Jag ska leka med en annan fågel!!! Fågeln bajsade på mitt ben..... Vilken otur! Stakars lilla Olivia. Sen har vi vilat lite till så gott det går med två syskon som ska bråka med varandra precis hela tiden. Nu ska vi anstränga oss och ordna lite ordentlig middag så vi får tillbaka krafterna. Det blir grillad fläsk karré, klyftpotatis och bearnaise sås. Så får vi se om vi orkar jobba imorgon eller inte...
Ha en bra dag allihopa!!

1 kommentar:

  1. Det betyder tur... när en fågel skiter på en. Grattis till Olivia! Love Ya!

    SvaraRadera