lördag 21 mars 2015

Barnloppis

Idag var det då dags för Barnloppisen i Bårslöv där jag såld grejer för första gången. Grejer och kläder som var fina och hela men som inte passade mina barn längre. Och som med största sannolikheten skulle hamnat i soprummet förr eller senare. Det var ju skit smidigt, kan jag lätt göra fler gånger. Vi åkte dit i fredags eftermiddag och lämnade av grejorna. Och idag gick jag och Veronika och fyndade en massa bra grejor. Kläder, flera pussel, stor låda med små lego, Disney film mm, en stor kasse för 310kr me like. Sen kl 16 åkte vi tillbaka och hämtade ut pengarna för det som blivit sålt (allt blev inte sålt men det skänktes till välgörenhet) men jag cashade ut mer än jag trodde att jag skulle göra. 732kr för kläder och prylar som annars skulle slängas.... I like it!! 
Men jag fattar inte varför folk lämnar in skitiga, trasiga kläder och prylar, det är väl ingen som vill köpa det fast att det är billigt? Såg på Facebook att det var några som hade kommit hem med pussel som saknade bitar, hur tänker man där som säljare? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar