lördag 18 oktober 2014

Bloody pumpkin

Idag har vi varit på Ikea och bunkrat värmeljus. Barnen var i lekrummet och sen blev det lunch i restaurangen. Det var Olivias första gång i lekrummet och hon tyckte det var toppen.
När vi sen kom hem så plockade vi fram lite Halloween pynt och gjorde en lykta av pumpan vi köpte igår. Tyvärr skar Raffe sig rätt ordentligt i lillfingret, så det droppade blod över halva köket. Och jag fick leka sjuksköterska och plåstra om honom, vanliga plåster dög inte så jag knölade ihop en kompress och tejpade fast och det verkar funka bra.
Rostade pumpakärnorna också och dem ska jag knapra på till Så mycket bättre som börjar strax.
Trevlig helg vänner!!

4 kommentarer:

  1. Vilken fin pumpa... Vi har inte vågat skära i vår ännu... vill ju inte att den ruttnar innan Halloween! Love Ya!

    SvaraRadera
  2. Redan???!! Herre jisses nu måste jag skynda mig att fixa pumpan

    SvaraRadera
  3. Vi har Halloween här hemma mer än en dag. Vi pyntar oftast i mitten på oktober och låter det vara kvar tills 1:a advent då vi byter mot julgrejorna....
    I Love Halloween!

    SvaraRadera
  4. Ja det gäller ju vara ute i god tid :) Hur många pumpor har ni införskaffat så ni kan byta ut när den ruttnar??
    kram

    SvaraRadera