måndag 7 juli 2014

Dumma Runkeeper

Idag hade jag alla förutsättningar till att göra en bra löprunda. En kebab, en kopp kaffe och en vaniljbulle intogs 1 timme innan jag skulle cykla iväg till Pålsjöskog. Gott om energi som skulle ta mig 4km.
På med musik i lurarna och startade Runkeeper och iväg for jag, som elit idrottsman i ett maraton.... iallafall dem första 200 metrarna. När jag kommit ca 1,5km fick jag gå några meter eftersom jag sprang just då i slow motion, och det verkar ju dumt.
Iallafall när man sprungit ett varv (2km) så kan man stanna och dricka lite vatten, och det tyckte jag var en bra ide eftersom jag har autopausen inkopplad, dvs att när jag står still så ska Runkeeper pausa och när jag sen börjar springa igen så ska det starta automatiskt. Men när jag har stått där blixtstilla och druckit vatten i 1,5-2 min så hör jag att musiken sänks, vilket betyder att den pausar nu. Shit tänker jag och börjar kuta iväg på mitt andra varv, det går sen ca 30 sek innan musiken sänks igen och det betyder att den startat... Springer ca 1,5km till och går sen en bit och spurtar den sista biten. Alltså är både tid och längd fel. Typiskt när det kändes så bra.
Så i födelsedagspresent så önskar jag mig ett presentkort på media markt eller Elgiganten eller nån liknande affär så jag kan köpa en riktig löparklocka som inte ljuger och förvrider sanningen. En pålitlig och trovärdig löparkompis....

1 kommentar:

  1. Du springer ju... det är huvudsaken... jag vill oxå ha en löparkocka...
    love ya!!!

    SvaraRadera