torsdag 26 december 2013

Sjukstuga

Inatt vaknade jag av att Patrice var ledsen, sen spydde hon ner hela sig, sängen och lite av mig. Så det var bara att leta efter en span och börja sanera. Sen vaknade Olivia av allt ståhej. Och dem vaknade båda två en gång i kvarten hela natten, så ingen i huset har sovit speciellt bra.
På morgon sen var det Olivias tur att spy upp ett helt glas vatten över hela sig, soffan, filtarna och mig. Men allt som allt så har det bara blivit några små spyor. Och nu på kvällen var alla pigga och glada och trotsiga igen.
Men tvättmaskin har verkligen fått jobba idag. Vi har tvättat täcken, sängkläder, sofföverdrag, filtar, snuttar och kläder. 
Konstiga sjukdomar! Undra om det var nån basilusk eller nåt dem har ätit? Dem var ju pigga och glada och lekte, sen blev  dem frusna, lugna och spydde. Sen blev dem värma och pigga igen, så man visste ju när man skulle vara berädd med spanen. Så jag hoppas på en lugn natt så kanske vi kan gå ut en stund imorgon.
Julledighet är nog inte vår grej. Förra året hade vi löss mellan jul och nyår och då ville ingen träffa oss, i år så är det nån magsjuka och det är säkert ingen som vill träffa oss då heller. Och det förstår jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar