söndag 11 januari 2015

Hålla vad man lovar

För ca 1 år sen eller nåt så tappade kusinen Izabella sin tand på väla och fick då göra en Build a bear. Detta kommer Patrice ihåg eftersom jag lovade henne att hon också skulle få göra en nalle när hennes första tand föll ut. 
Har man lovat så har man. Så efter frukost idag gjorde vi vid oss och åkte till väla bara hon och jag. Hon fick välja vilken nalle hon ville och allt var frid och fröjd till dem som jobbade där la sig i.
-Åh har du valt en kanin, vill du ha ljud i den?
- Ja! Svarar Patrice och valde långt om länge ett ljud. Där var inget ljud som hon egentligen ville ha men hon hittade ett.
- Vill du ha fler ljud?
- Ja! Säger Patrice och börjar leta efter ett ljud till.
Sen fyllde dem kaninen till henne och sa åt henne att titta på tillbehören. Och jag började att försöka räkna ut slutsumman i huvudet (omöjligt).
Efter att hon provat ca 8 klänningar på kaninfan som inte passade en fyrbent varelse, och jag försökte förklara att en cape nog skulle passa bättre, höll hon på att tappa det, men lyckade att bevara lugnet eftersom hon visste att mamma är trött och då kanske det inte blir nån affär om man inte skärper sig. Men till slut så hittade hon en klänning till den som passade. Sen skulle det göras födelsebevis på kaninen som idag heter Askungen. Till slut kom vi fram till kassan och jag trodde att det var över när tjejen säger till Patrice
- Ska inte Askungen ha ett par trosor också, dem kostar bara 50kr (jag tänkte, nu får ni fan ge er!!!)
- Ja! Blommiga ska hon ha!
- Rosetter till Askungens öron också kanske?
- Ja! Rosa!! Svarar Patrice
-Ja sen e vi klara skyndade jag mig att säga. Sen kom domen 557kr för en jävla gose kanin!!!! 

Jag blir lite eller rätt mycket irriterad när folk vill sälja på barn en massa dyra tillbehör utan att ens titta på föräldern och se om det verkar ok. Vi vara där för en nalle, thats it! Inte för ljud, klänningar, trosor eller rosetter vilket utgjorde halva priset....
Men Patrice blev lycklig och det är det viktigaste, hon fick vad hon ville ha och vi fick en fin dag tillsammans bara hon och jag.
Sen fick vi ta en liten glasspaus. Kände att jag var tvungen att ha nåt litet med hem till Olivia när Patrice kommer hem med en 500 kronors nalle och hade fått besök av tandfen som hade lämnat både pengar och en liten present (ask för dem tappade tänderna). Så vi köpte en liten dokterslåda till henne och slog in till en present. Och hon blev jätte glad. I lådan fanns dessa super snygga brillorna som man måste ha på sig när man leker doktor. Så himla crazy hon ser ut, gullepluttan :)
Men en härlig söndag har vi haft !!!

1 kommentar:

  1. Tycker att du ska tack berätta gör dem att de gjort fel. Mai la till ansvariga och berätta hela historien så inte fler råkar ut för detta

    SvaraRadera