lördag 13 oktober 2012

Weird day

Ja här kommer fortsättningen på gårdagens inlägg.
Skulle ju vara på barnmottagningen på Ängelholms lasarett idag kl 10. Och ja var i god tid ute, körde hemifrån redan kl 9. Halv 10 var vi framme och gick in för att anmäla vår ankomst, då tanten i luckan berättar för mig att jag befinner mig på fel sjukhus. WHAT!! Finns det 2 sjukhus i den lilla skithålan? Antagligen!
Iallafall fick jag en halvkass vägbeskrivning, så det var ju bara att ta en ungen under var arm och springa ut i bilen igen (för sånt jobb det var att få tiden, så ska jag fan i mig inte missa den). När jag väl hittar sjukhuset så finns det så klart inga parkeringsplatser, så jag kör längre bort och parkerar. Sliter ut vagn och ungar och småspringer in i huvudentrén, där jag får veta att jag är på fel ställe, och att jag skulle till en liten gul byggnad på andra sidan sjukhuset. Nu är klockan 9.50. Så vi stormar ut genom dörrarna och jag springer så fort jag bara orkar med barnvagn och ståbräda med 2 barn på kullerstenarna. Och hinner precis innanför rätt dörr när klockan slår 10.00.
Väl där inne var det vägning och mätning och klämning på lillmagen, dem ville först röntga henne men tyckte sen att det kunde vänta, men 1 timme senare gick vi lugnt och stilla därifrån med ett recept på ett annat lakseringsmedel.
Efteråt åkte vi till Höganäs där vi gjorde stan med Jennie och kidzen. Fika på "nya" kakboden, kollade i barnklädesaffärerna, Patrice gjorde ett stopp på biblioteket endast för att bajsa och jag köpte 2 fina geggamoja vintermössor åt töserna. Det har nästan blivit en tradition att man ska köpa barnmössor varje gång man gör Höganäs :)
Känns som en helt skum dag!!

Skickat från min iPhone

2 kommentarer:

  1. Vi får väl verkligen hoppas den nya med hjälper nu dåråj... Lilla hjärtat....

    SvaraRadera
  2. Här finns mina handgjorda barnmössor =).

    http://indianmarknad.se/products/mossor

    SvaraRadera