torsdag 11 oktober 2012

Telefon

Alla som känner mig vet hur mycket jag ogillar att prata i telefon, ändå är det just det som jag har gjort halva dagen.
Olivia är ju som bekant väldigt hård i magen och har varit länge. Det är så plågsamt för henne att göra nr2, och det blir bara sämre och sämre. Så jag ringde BVC för att be om mer råd, men hon svarade inte. Så jag ringde vårdcentralen för att be om råd, men dem vågade inte ge råd om en ett åring, så jag fick försöka BVC igen. Denna gången svarade hon och sa att jag ska ringa vårdcentralen, och be dem titta på henne och skriva ut något bättre lakseringsmedel. Så jag ringer tillbaka till vårdcentralen och får långt om länge en tid imorgon kl 8.45. Och jag ringer tillbaka till BVC och berättar att vi har fått en tid.
30 minuter senare ringer vårdcentralen upp mig och säger att nån annan har råkat få vår tid och att det inte finns mer ledig tid denna vecka, och eftersom vi ska på 1 års kontroll hos bvc nästa onsdag så kanske vi kan vänta tills dess. Men det tycker inte jag! Så jag ringer tillbaka till BVC och säger att vi inte har någon tid längre.
Sen ger vårdcentralen mig ett nummer till barnkliniken i Ängelholm för ytterligare rådgivning, och efter mycket trugande fick jag en akuttid där imorgon kl 10.
Nån timme senare ringde BVC upp och frågade hur det hade gått? Och vi bestämde träff på måndag.

Ska det verkligen vara så här krångligt att få en tid? Och ska man verkligen bli skickad till en annan kommun där man inte ens vet var kliniken ligger för att får lite dundermedicin som orsakar racerbajs?
Skickat från min iPhone

1 kommentar:

  1. Så dåligt... stackars Olivia... Hoppas ni får en riktig dunderkur nu...
    Kramar i massor...

    SvaraRadera