torsdag 17 december 2009

Pulka åkning

Idag var vi ute och testade den nya pulkan, de var skoj. Synd att snön var så märklig, mycket snö så pulkan bara sjönk ner och blev tung att dra, så den kasade inte ner för backen, jag fick både dra upp henne och dra ner henne. Efter ett litet tag blev de kallt, hon vägrade ju ha vantar på (vad är de med barn och vantar egentligen?) och ungen var knall röd om både kinder och näsa, så vi gick hem igen efter bara 20min.
De var mycket bättre och sitta och leka med "julebamse" och nalle puh inne i varmen, efter att vi hade delat en varm choklad med vispgrädde.
Nu ikväll kom Krisse hit och åt middag (Barnens kasslerlåda) och sen fikade vi på dem sista Lussebullarna och chokladkrisp som Elin hade gjort.
Nu sover snäckan efter en gnällig eftermiddag och kväll och grabbarna spelar tv-spel, så då får jag datorn för mig själv en stund.
Klart slut, rötjut (som min syster brukar säga)

3 kommentarer:

  1. Vilken fin bild från pulkabacken, fin overall. Är det bälte hon har på? Hihi..knepigt att dra nån NER från backen.
    Svårt att få på vantar på Elvira oxå..

    SvaraRadera
  2. Hehe de e säkerhetsbälte på pulkan...Ja de e omöjligt med vantar.

    SvaraRadera
  3. Vilken sötnöt... Vet precis vad du menar med vantarna... Hopplöst, men man vill inte att ungen ska frysa av fingrarna.... Vi får åka pulka ihop en dag för nu har vi jullov.... Kram på er!!!

    SvaraRadera