måndag 17 februari 2014

Bastu regler

En liten fundering bara.

Nu har jag bastat ett par gånger på Aktiverum efter träningen och det händer nästa alltid nåt märkligt där inne. Så jag började tänka på om det finns regler för vad man får och inte får göra i en bastu. Att vara oförskämd och påpeka att man ser gravid ut är väl tillåtet även om det inte är så kul. Men får man äta där inne? Inne i ångbastun som jag brukar vara i luktar det alltid eukalyptus, men för nån vecka sen kom det in en tjej som började skala och äta en apelsin. Sen luktade det inte eukalyptus längre, och det måste blivit rätt kladdigt. 
Idag när jag satt där och filosoferade kom det in en tjej med en stor fotfil och började fila. Då gick jag ut ur bastun. Så jag undrar om det finns några vett och etikett regler för bastubad? Om inte så ska jag ha med mig en stor kaffe och kanelsnäcka in nästa gång.
Vad har ni funderat över idag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar