lördag 9 november 2013

Lördag!


Idag har jag och Patsy varit på vinterjacka jakt. Vi var först på Väla och där var nog alla andra också. För jävlar va mycke folk där var.  Vi gick i alla affärer och dem jackorna som vi tyckte var fina fanns ju så klart inte i mina flickors storlek (92 & 116). Och lagom till Patsy helt hade tappat det och bara gnällde och inte ville gå mer gick vi förbi Piraia (heter det så?) och där hängde en jätte jätte fin jacka i Olivias storlek, som jag blev helt betuttad i, men den kostade 600kr. Oh no!!! Inte min prislapp. Men sen såg jag att det var rea så jag fick den för 400kr, Tjohoo!!
Sedan släpade jag ut min sura och trötta dotter i bilen utan någon jacka till henne.
Men i bilen sen kom jag på att vi kan åka inom Familia och se om dem hade någon av dem andra jackorna i hennes storlek. Men det ville inte hon. Då använde jag mitt "mamma kort" och sa - Jag bestämmer! Du får åka i kundvagnen så slipper du gå! Sagt och gjort rullade jag in en liggande Patrice på Cubus och visade henne en ROSA jacka med päls på luvan, och ungen sken upp som en sol och blev pigg och glad igen, och ville mer än gärna titta på fler kläder. Så vi kom därifrån med ytterligare 2 tröjor, även där rea, ta 3 betala för 2 på alla barnplagg :)
Sen delade vi en läsk innan vi åkte hem.

Väl hemma så hade Raffe och Olivia städat och lagat middag till oss.
Nu sover barnen, Raffe spelar play station och jag har sökt jobb på Ica lagret. 
Så jag får väl säga att det har varit en ganska Sweet dag!!

Natti natti

1 kommentar:

  1. Låter som en bra lördag, med shopping och färdig mat/städ. Håller tummen för jobbet!
    /Jennie

    SvaraRadera