tisdag 16 april 2013

Ung, smal och glad

Idag har jag drömt mig tillbaka till min ungdomstid, när man var smal och snygg och inte hade några bekymmer eller ansvar. Det var tider det!! Satt vid lunchbordet på jobb och diskuterade festivaler. Grabbarna på jobb som är 22 år och bor hemma hos sina föräldrar ska åka på House festival i Göteborg i sommar. Och då mindes jag tillbaka till fina och blöta dagar i Roskilde, till tropisk värme i Wacken, till nästan minusgradiga nätter i Sweden rock och en halvbra metaltown. Och helt underbar stämning!!!! Vad man inte skulle göra för att pausa livet här med hus och barn och få bli 22 år igen och åka till Roskilde utan ett bekymmer i världen, och bara få sitta där på en bit gräs med en god öl i näver och kolla på band. Bara ha roligt och inte ens bry sig om hygienen.
Det går ju tyvärr inte, men vilka underbara minnen jag har från mitt unga, smala och glada liv :)
Fast detta gamla, mulliga småbarns förälder livet är inte så dåligt heller...

Tack för kommentarerna, nu blev det genast lite roligare igen :)

3 kommentarer:

  1. Aja...du är väl fortfarande ung, smal och glad??
    Det ser iallafall ut så på bilderna :)

    SvaraRadera
  2. Jag passar gärna både hus och barn om du vill bli 22 igen... Bara hör av dig... (ja om jag är ldedig från jobb)...
    Kram på sig!! Love ya!!

    SvaraRadera
  3. Amen hallå..vad har du i nosen =)
    Kram

    SvaraRadera