onsdag 8 februari 2012

Syskon kärlek

... börjar tidigt! Imorse ville Patrice gärna hålla sin lillasyster, så hon satte sig fint i soffan och fick syrran i knäet, då Olivia råkade slå till Patrice på näsan. Patrice blev förvånad sen började hon gråta och säga - Livia man får inte slå mig!! Livia inte slå mig!!!
Vad säger man då? Ja försökte förklara att de inte var meningen, men det ville hon inte förstå. Så det börjas tidigare än jag kunde tro.

På kvällen var jag på kurs. (2x3h) Röda korsets hjärt och lungräddning. Där man får lära sig hur man ska göra när olyckan är framme. Med framåt stupat sidoläge, hjärt o lungräddning, om barnet sätter i halsen mm. Och allt inriktat på barn och spädbarn. Jag tycker att det kan vara bra att veta när man har 2 små barn. Speciellt med en 3 åring med små leksaker överallt, och en bebis som snart kommer krypa runt här hemma. Fast att jag tycker jag är rätt bra på att plocka undan saker som inte ligger på storasyrrans rum, så är det väldigt lätt att missa något.
Nä nu ska jag gå och lägga mig igen, de är ju ett par timmar kvar innan klockan ringer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar