söndag 7 februari 2010

Söndag

Denna dagen började som alla söndags mornar med Babysim. Bara en gång till för nästa söndag är de ju Albins dop, sen blir de bara en gång till, sen är de slut pimmat för min lilla snäcka.

När vi kom hem blev de den vanliga "second breakfast", sen slutförde Raffe renoveringen, jag är helt klart nöjd. Nu väntar jag bara på sängen, sen ska tavlorna upp och jag kan börja piffa (the best part)

Till middag idag blev de köttbullar med mos, och då tänkte vi att Snäckan skulle få prova lite själv, så vi drog på "regnrocken" och satte henne i stolen. Oj oj!!!

Och kladdigt blev de, hela bordet, golvet och ungen. Tror vi väntar lite tills vi gör nästa försök. De hela slutade i badbaljan. Så hon fick bada två gånger idag.

Hon blir så lätt frustrerad, hon vill så mycket min lilla gumma. Hjärnan vet hur hon ska göra men kroppen vill inte riktigt lyda, och då blir hon så förbannad. Ja tycker så synd om henne. Hon försöker resa sig, håller sig i spjällsängen och kommer upp på huk, sen tar de stopp och hon blir så ledsen, likadant var de med maten idag, hon visste att hon skulle ha skeden men de blev inte rätt, och vi ville visa henne men då blev hon bara arg. Men jag har hört att de e rätt vanligt med prematurer. De var samma sak när hon skulle amma ju, hon ville suga men kunde inte, och de hela slutade i tårar för alla inblandade. Men de ordnar sig, de gör de ju alltid, på nåt sätt, för eller senare.

Ha de gott

3 kommentarer:

  1. Vad fin hon är. Och vilka vackra ögon hon har:)

    SvaraRadera
  2. Så duktig hon är... Men köttbullar och mos är utmärkt som både ansiktsmask och hårinpackning har jag hört...
    Kram!!!

    SvaraRadera
  3. absolut. Frustrationen har inga gränser kan jag säga.

    Men skam den som ger sig :)

    SvaraRadera