söndag 10 maj 2015

Sköna söndag

En helt oplanerad söndag vaknade vi upp till. Det var längesen!
Så efter frukost så gjorde vi vid oss i lugn och ro, sen åkte vi till city gross i Hyllinge och handlade lite mat (dem har bäst kött enligt oss). Gick in om Bauhaus också och köpte lite blommor till krukorna på fram sidan. Så när vi kom hem igen planterade vi blommor och planterade om Patrice tomatplantor så dem fick större krukor, så nu ser vi fram emot goda tomater i sommar. Raffe gjorde en ny sorts taco till middag, minns inte namnet men den var stark och god, gjord på högrev, 3 sorters chili, massa kryddor och en öl hällde han också i :) och en ny sorts salsa blev det också :)
Efter att ungarna helt plötsligt har förvandlats till döva, kaxiga, små trotsmonster så byte vi liv med dem små efter maten, så dem skulle få känna hur vi känner det ibland. Dem blev vuxna och vi blev satungar. Så vi gnällde, kastade mat, grät, bråkade och gjorde precis som dem. Och dem tyckte det var jättejobbig med såna ungar. Sen byggde jag och Raffe pärlplattor medan dem "vuxna" plockade av bordet och stoppade in i diskmaskinen. Fast allt det där har dem nog glömt imorgon. (Det var rätt roligt att vara i trotsåldern för en liten stund)
Nu ikväll när lugnet hade lagt sig över vårt lilla radhus så passade jag på att testa en ansiktsmask som jag fick i månadens glossybox. Gjorde rätt ont att dra av den, och den var inte bättre än nån annan, men man såg rätt skojsig ut :)
Nu väntar 3 förmiddags pass i fabriken sen är jag ledig till den 27/5, ska bli helt underbart.
Go natt mina vänner!!

1 kommentar:

  1. Åh vad roligt... Jag vill oxå vara i trotsåldern och kasta mat... eller inte kanske... Blir nog jag själv som får städa undan...
    Så skönt med långledighet... Jag längtar mig blå efter min semester.... Love Ya!!!

    SvaraRadera