söndag 14 december 2014

3:e advent

Då var det tredje advent och till den har jag skrivit en vers när jag gick i lågstadiet. Och vann en tävling med den. Så här gick den.

När tredje ljuset brinner
Står Lucia här igen
Med krona och juveler
Vår ljusa vackra vän
Idag har vi annars varit i Hyllinge och veckohandlat och köpt vinterskor till barnen, där försvann 1100kr så här innan jul. Men dem var i stort behov av nya dojjor.
Sen har vi städat och gjort dem första julgodisarna, Rischoklad blev det. 
Sen ska vi även göra Wienernougat och knäck, men det får bli när tid finns.
Och nu ikväll har jag slagit in dem sista julklapparna och druckit glögg :)
Trots julklappar, julgran, glögg och annat julmys tycker jag att julkänslan lyser med sin frånvaro. Vad är det med mig och julen? Det är inte stress iallafall för jag har ju fixat allt redan, det gick förvånansvärt lätt i år. Ska man skylla på vädret?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar