lördag 2 augusti 2014

Fixar dag!

Idag fick jag äntligen tummen ur och kom iväg till Ikea för att köpa en ny säng till Patrice så att Olivia kunde ärva hennes junior säng. (Man får anpassa efter rummens storlek) Så Patrice fick en 90x200 madrasssäng med stålben och bäddmadrass, och Olivia fick nytt täcke och kudde och sängkläder. När vi sen kom hem med allt så såg jag att Patrice gamla madrass var rätt ofräsch med kissfläckar så jag och Patsy åkte tillbaka till Ikea och köpte en ny madrass till Olivia. Och två nya lampor till deras rum fick också följa med hem :)
Sen tillbringade jag ett par timmar i deras rum med att fixa iordning deras sängar och städa och damma, så rummen var skinande rena och allt på sin plats, men jag hann aldrig ta några foto innan allt var huller om buller i båda rummen igen :(
Sen grillade Raffe hamburgare, nog en av dem godaste hamburgaren jag har ätit med en specialare dressing som han själv hade gjort.
Sen fick vi för oss att vi skulle städa iordning utrymmet under trappan och sortera en massa skit. Så idag har vi nästa fyllt halva grovsoprummet. Och nu ska vi sortera två stora flyttkartonger med gamla cd skivor, kan nog bli massa att kasta. 
Så har min lördag sett ut, vad har ni gjort?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar