fredag 14 oktober 2011

Handduken är kastad!!!

Japp nu har vi tagit ett beslut här hemma angående amningen. Och de funkar inte. Jag kan inte sitta dygnet runt och amma, pumpa och ge ersättning. Och samtidigt vara en pigg, glad och bra mamma till BÅDA mina barn och vara en trevlig sambo. Vi har gått här allihopa och varit sura och deppiga i en vecka och fr.o.m. Igår när jag slutade amma så kändes familjen harmonisk igen :) Visst amning är jättebra när det funkar, annars är de inte värt det tycker vi. Så nu får hon flaskan och mamma slipper plågas. Patrice blev ju helt perfekt trots flaskmatning, så då blir nog Olivia också det.
Idag har vi varit en sväng på familia och köpt lite kläder åt töserna och vinterskor till Patrice. Sen blev det lunch på McDonalds.
Försökte lura Olivia till att ta nappen, men hon var inte så lättlurad...

3 kommentarer:

  1. Ja ni vet ju hur man gör med flaska så det blir säkert jättebra!! Själv hade jag tyckt det var krångligt men det är väl vad man är van vid.

    SvaraRadera
  2. Becka blev oxå mycket bra oxå utan ammning... Du har rätt man kan inte sätta allt på spel... Du gjorde rätt val... Love ya!!!

    SvaraRadera
  3. Vist man sär amning är bra men vad är bäst att amma och familjen blir lidande eller ha en bra familje mijlö och få ersättning du gjorde absolut rätt tycker jag kram Fia

    SvaraRadera