tisdag 21 juli 2015

Semester

Igår invigde vi semestern och nya bilen med en tur till Liseberg, där vi möte upp med Fia o co. Tror hela världen var på Liseberg igår. Dåligt med parkeringar, minst 30min kö till alla karusellerna, kö till mat och toalett, till o med kö till chokladhjulen. Men roligt hade vi och barnen skötte sig fint trots dem jobbiga karusellköerna. Vi trodde ju att Olivia 108cm (109 med skor) skulle få åka några karuseller med 110cm gräns, men icke!! Dem var sten hårda med sina regler, vilket egentligen är bra, men skit tråkigt för Olivia som fick vända efter köandet framme vid påstigningen. Men nästa år, då jävla kan ingen stoppa henne. Fia fyllde år och det firades med att jag släpade in henne i spökhuset :) tjejen som gick framför Fia fick panik och skrek helt hysteriskt och hennes bror och mamma fick vända och gå ut igen nästan med en gång, sen gav dem nog resten av vår grupp en lite snällare tur. Gubbarna hann åka Helix en gång, sen spelade vi lite på choklad hjulen där Patrice o Albin vann varsitt jättechoklad och jag o Olivia handlade i souvenirbutiken. Sen var kl 23 och parken stängde, så vi fick åka hem.
På vägen hem stannade vi vid en mack  i Varberg och tankade och köpte kaffe. Och när jag skulle bära bort kaffet till kassan så åkte locket av på en av muggarna och jag spillde kaffe på hela golvet inne i butiken, mina kläder blev fläckiga (gick inte bort i tvätten trots vanish) och jag fick ett brännmärke på armen... Men men det var en rolig dag iallafall :)

1 kommentar: