tisdag 16 augusti 2011

More about the baby

Idag har jag varit hos barnmorskan. Jag var där 11.30 men hon hade väntat på mig 10.30 men de fixade sig iallafall. De var en ny barnmorska och nästa gång blir det en annan eftersom denna också ska flytta till Ängelholm. Har nästan haft ny varje gång denna graviditeten.
Iallafall klagade ja lite på sammandragningar, så imorgon ska jag lämna ett urin prov, för att se om där finns bakterier som kan orsaka sammandragningarna ( dem är inte så farliga, men jag har lärt mig att man ska överdriva för att bli tagen på allvar av den svenska sjukvården). Sen lyssnade vi på hjärtat (135-140) och SF ligger på 30 cm, så allt var bra.
Snart kommer päronen hit för lite fika. Och ikväll/natt blir de att börja nattskiftet här hemma med Patrice sömn. Annars blir de snart väldigt trångt i sängen. Eller flyr Raffe till gästrummet.
Förresten, nån som vill ha en 120 säng, hemnes från Ikea. Väldigt sparsamt använd?

3 kommentarer:

  1. Tror du inte att det är som Patrice känner av att förändringens vindar blåser... Hon vet att hon ska få ett syskon... KAnske därför som hon passar på att vara nära er nu så mycket hon kan... Mina har slutat sova i vår säng när nästa har kommit ... Har funkat med både Becka och Oliver... Undrar vem som ska köra bort bella därifrån... Ha det bäst!!!

    SvaraRadera
  2. Är din mage 30? Min är 28 fast min ser mindre ut tycker jag :)

    SvaraRadera
  3. Japp min mage är 30. / Tinne

    SvaraRadera